Mladí Slováci vymysleli inteligentné osvetlenie domácnosti.

Inteligentné osvetlenie sa má prostredníctvom novinky Goldee Light Controller automaticky prispôsobovať okoliu a byť plne interaktívne: ráno bude simulovať východ slnka, večer sa postupne stlmí a pripraví tak telo na spánok. Ak sa v noci prebudíte, zapne tlmené osvetlenie. 

Na Slovensku vznikol startup projekt, ktorý sa dočkal svetového záujmu. Spoločnosť Goldee prišla s nápadom na inteligentné osvetlenie.

Osvetlenie sa má prostredníctvom novinky Goldee Light Controller automaticky prispôsobovať okoliu a byť plne interaktívne: ráno bude simulovať východ slnka, večer sa postupne stlmí a pripraví tak telo na spanok. Ak sa v noci prebudíte, zapne tlmené osvetlenie. A keď odídete z domu, automaticky sa vypne. Okrem toho sľubuje bezdotykové ovládanie gestami. Odporúča sa používať s LED svietidlami, i keď jeho tvorcovia avizujú aj kompatibilitu s klasickými žiarovkam. Za Goldee Light Controller zaplatíte 349 dolárov.

Projekt zaujal nielen Slovákov, keď ho minulý rok predstavil jeho autor Tomáš Baran na Startup Weekende. Goldee sa rozhodla presunúť projekt z roviny prototypov do bežnej výroby, a tak 26. novembra odštartovala kampaň v ôsmich krajinách sveta, primárne v USA. Cieľom je za mesiac vyzbierať prostredníctvom webu getgoldee.com 100 000 dolárov, ktoré umožnia začať vyrábať prvé kusy. Za polovicu času, 15 dní mali na konte približne 80 % z potrebnej sumy a dnes už 100-tisícovú hranicu prekračujú.

Goldee sa dočkalo medzinárodnej publicity, písalo o ňom niekoľko relevantných zahraničných technologických webov, vrátane TechCrunch. A samozrejme na prelome novembra a decembra, keď začal zbierať peniaze, bola mediálna odozva silná aj na Slovensku. Databáza Netwon Media zaznamenala sedem zmienok, vrátane HNstylePlus jeden deňPravda.sk, týždenníka Trend alebo českého Tyinternety.cz.

Časť článku prevzatá z: http://strategie.hnonline.sk/spravy/marketing-digital/slovaci-vymysleli-inteligentne-svetlo-a-vzbudili-svetovy-zaujem

 

CMO spoločnosti Goldee Ján Višňovský definoval ako hlavnú konkurenčnú výhodu systému Goldee variabilitu svetelných scén, ktoré si budú môcť dokonca užívatelia sťahovať cez internet ako je to napr. pri filmoch alebo pesničkách:

„Goldee inteligentné osvetlenie spočíva v prvom rade v tom, že sa stará o Vás pomocou Goldee Smart funkcií. Druhým základným pilierom Goldee je príjemné prostredie, ktoré vytvára pomocou dynamických svetelných scén vytvorenými umelcami. Autori svetelných scén využívajú 16 miliónov farieb, stoviek odtieňov a intenzít. Naším cieľom bolo vytvoriť ideálne osvetlenie na každú príležitosť – či chcete relaxovať, pracovať, alebo len si želáte vychutnať romantické chvíle so svojou polovičkou.

Ešte pred odosielaním kontroléra, spúšťame Lighting Library, ktoré bude plné dynamických svetelných scén. Lighting Library bude otvorená aj pre umelcov svetla z celého sveta, kde budú môcť vytvárať dynamické svetelné scény a zároveň si na tom aj zarobiť. Samozrejme každý používateľ Goldee si bude môcť tieto scény stiahnuť. V lete je cieľom odoslať vyrobený Goldee kontrolér zákazníkom. Plánujeme takisto začať intenzívnejšiu spoluprácu s architektami a firmami, ktoré sa zaoberajú stavbou rodinných domov alebo bytov, ako aj s hotelmi.“

 

Inteligentné osvetlenie Goldee má kampaň v 9 krajinách sveta. Jeden z najvýznamnejších trhov preň sa môže stať USA. Tomu nasvedčuje aj reklamné video, ktoré šité výrazne lifestyle imidžovo možno až príliš. Emocionálne tak zapadá do šedej rady lifestyle reklám a potláča tak inovatívnosť riešenia. Osobne by som oželel sladké scény a dozvedel sa viac produktových informácií.

 


Naopak webstránka je spravená veľmi jednoducho, moderne a  výstižne:

http://getgoldee.com/

 

Zdieľajte:   Facebooktwittermail