Taliani už vyrábajú elektrobicykle s integrovaným solárnym pohonom

Lukas P.

Elektrické bicykle alebo elektrobicykle, ako ich niekedy ľudovo nazývame, a infraštruktúra, ktorá v mestách s využívaním tohto dopravného prostriedku súvisí, sú dnes už súčasťou každého zeleného konceptu rozvoja miest.

elektrobicykle

Napriek tomu, že bicykel je obľúbený, zdravý i ekologický dopravný prostriedok, jeho používanie sa obzvlášť v mestách môže stretnúť s problémami. Najmä u nás na Slovensku je to nedostatok cyklistických chodníkov a jazdných pruhov pre cyklistov. Toto je asi najdôležitejší faktor, prečo sa bicykle, klasické či elektrické, viac nevyužívajú ako dopravný prostriedok do práce.
Ďalším dôvodom je fyzická náročnosť zvládnutie trasy a s tým súvisiace potenie, čo si potom vyžaduje použitie hygienického vybavenia ako sú sprchy alebo výmena ošatenia. Najmä pre pracovné profesie tráviace pracovný deň v kancelárii to môže byť problém. V tomto prípade núka riešenie samotná technika, kedy môžete namiesto klasického bicykla použiť elektrobicykel.

Elektorbicykle ako zelená forma dopravy má svoje výzvy

Elektrickým bicyklom sa môžete dostať takmer kamkoľvek a cenovo sú oveľa dostupnejšie, ako napr. elektrická motorka alebo auto. Aj v porovnaní s palivom poháňanými autami tvoria úspornú variantu dopravy najmä mimo zimného obdobia.
Ak začnete uvažovať o kúpe elektrobicykla, jeho nabíjanie a udržanie v nabitom stave bude jedna z prvých vecí, o ktorú sa budete zaujímať. Tento problém sa podujala riešiť talianska firma Leaos a ponúkla zaujímavé riešenie.

Bicykel využíva solárnu energiu

Konštruktéri firmy vytvoril elektrický bicykel, ktorý integruje solárne technológie do tela motocykla tak, že jeho batéria sa takmer vždy dobíja.
elektrobicykle
Solárne panely sú na oboch stranách bicykla, takže môže zachytávať slnečnú energiu aj v pohybe. Pre tento spôsob získavania energie je optimálne, ak užívateľ počas státia lebo pri jazde udržiava bicykel pod uhlom 90 stupňov vzhľadom k slnku.
Riaditeľ spoločnosti Leaos – Armin Oberhollenzer vysvetľuje, že cieľom nie je fotovolticky nabíjať prázdnu batériu, ale priebežne dopĺňať energiu batérie tak, aby nikdy neostala úplne vybitá.
Keď sa batéria nabíja cez elektrickú sieť, dokáže sa úplne nabiť za dve hodiny. To dáva elektrickému bicyklu dojazd asi 100 km v režime fungovania za asistencie pedálov.
So zapojením energie zo solárnych článkov umožňuje bicyklu jazdnú sebestačnosť s dosahom cez 14 km taktiež v režime asistencie pedálov, doplnil Oberhollenzer.

„To sa nemusí zdať veľa, ale je to presne priemerný rozsah jazdy na bicykli za deň. Ako technológia zlepšuje, rastie aj jej účinnosť. Naším cieľom je ľuďom ukázať, čo všetko je možné už dnes. Namiesto snahy skryť solárne panely na konštrukcii bicykla sme venovali veľkú pozornosť ich začleneniu do elegantného dizajnu elektrobicykla. „, dodáva Oberhollenzer.
„Do tela bicykla sú integrované všetky jeho súčasti, koncepčne je konštrukcia navrhnutá podobne ako pri automobile,“ povedal. „Sme prví, kto bol schopný plne integrovať solárne panely a nechať ich vyzerať ako dizajnový prvok.“
Okrem svojich solárnych panelov, motocykel sa môže pochváliť aj niekoľkými ďalšími pôsobivými funkciami, ako je telo z uhlíkových vlákien a digitálny displej pre sledovanie najazdených kilometrov, prevádzku elektromotora a dojazd.
Prečítajte si aj: Elektrobicykel, ktorý nemusíte nabíjať zo zástrčky ani vymienať batérie
Využívať v masovom meradle elektrobicykle si bude vyžadovať plánovanie, odhodlanie a finančné prostriedky jednak na strane miest, ale ani pre spotrebiteľa nie je zatiaľ elektrobicykel vybavený najmodrenejšou technológiou lacná záležitosť.  Leaos Solar začína pri cene 8 700 $.
 
 
Zdroj: techinsider.io

Nezmeškajte už žiadnu z našich zelených noviniek

*povinné

Už ste čítali?

Barborská cesta skrýva banské poklady

Barborská cesta, najdlhšia náučno-poznávacia trasa na Slovensku, je dlhá takmer 190 km a spája banské pamiatky a zaujímavostí na strednom Slovensku. Spája mestá a lokality, ktoré...

Ako šetriť energiu s mobilom v ruke?

Spoznajte užitočné tipy, ako šetriť batériu na telefóne a tým pádom ušetriť aj na energiách.

Bývalá banícka dedina Špania dolina láka turistov

Len 7 km od Banskej Bystrice sa nachádza krásna dedina s horskou scenériou. Medzi najznámejšie historické banské lokality na Slovensku nepochybne patrí Banská Štiavnica, či...

Nový Renault Kangoo Van E-Tech 100% elektrický

Renault je priekopníkom elektromobility a je jednotkou na trhu úžitkových elektromobilov v Európe už od roku 2011. Elektrické Kangoo od svojho uvedenia na trh na...

Na výlet s elektromobilom. Koľko to stojí a koľko strávite nabíjaním?

Podľa štúdie portálu Uswitch máme na Slovensku siedme najnižšie ceny na verejných nabíjacích staniciach. Zároveň sme na popredných miestach v počte nabíjacích staníc v pomere k počtu elektromobilov.

Policajti dostanú okrem plug-in hybridov aj elektromobily

Ministerstvo vnútra uzavrelo zmluvy s automobilovými dodávateľmi Kia, Todos, Eurent a Škoda Auto. Vozový park polície sa doplní o 752 nízkoemisných áut. Prvé vozidlá by mali byť dodané...

Najkrajšie výhľady v Poloninách si vychutnáte z chodníka Gazdoráň

Pri návšteve Polonín nevynechajte návštevu novootvoreného turistického chodníka Gazdoráň. Očarí Vás krásnymi výhľadmi nielen na okolité kopce, ale aj vodnú nádrž Starina.

Poloniny lákajú sprístupneným areálom Grófskych chyžiek

Chystáte sa na výlet do Polonín? Navštívte sprístupnený areál Grófskych chyžiek pri Novej Sedlici. Vďaka reforme národných parkov už bude slúžiť ľuďom na oddych, rekreáciu...

Ako ľudia si volíme smer našej budúcnosti. Je na čase, aby sme do nej začali správnymi rozhodnutiami investovať

Vďaka svojmu projektu Vedátor a Vedátorskému podcastu si ako popularizátor teoretickej fyziky získal mnoho fanúšikov. Okrem Fakulty Matematiky fyziky a informatiky na Univerzite Komenského pôsobí aj na...