Hyundai predstavil nákladné vozidlo HDC-6 Neptune, poháňané vodíkom

Lukas P.

Koncepčné nákladné vozidlo HDC-6 Neptune by malo Hyundai pomôcť podrobnejšie skúmať možnosti na americkom komerčnom trhu s úžitkovými vozidlami.

nákladné vozidlo

Nákladné vozidlo HDC-6 Neptune

Juhokórejská automobilka na Severoamerickom autosalóne úžitkových vozidiel predstavila svoj najnovší model. Ide o nákladné vozidlo HDC-6 Neptune, poháňané vodíkovými palivovými článkami. Okrem ekologického pohonu, záujme vozidlo aj dizajnom v štýle Art Deco, ktorý čerpá inšpiráciu z vizuálu vlakov Mercury z 30-tych a 40-tych rokov minulého storočia. Výrobca dokonca spresnil, že vychádzali z práce priemyslového dizajnéra Henryho Dreyfussa, ktorý vytvoril tieto originálne vlaky pre americkú spoločnosť New York Central Railroad. Dizajn však nezahŕňa iba vzhľad, pretože spodná časť kabíny je funkčná mriežka, ktorá dokonale skrýva vysúvateľné schody, vedúce do kabíny.

nákladné vozidlo
nákladné vozidlo
nákladné vozidlo

Vodíková budúcnosť

Prednej časti HDC-6 Neptune dominuje veľké okno, ktoré vyvoláva ilúziu splynutia s kabínou. Nákladné vozidlo je vybavené digitálnymi spätnými zrkadlami, ktoré premietajú obraz do unikátneho rámu vnútri kabíny. Koncepčné vozidlo je súčasťou vízie FCEV 2030 spoločnosti Hyundai, ktorá má za cieľ rozvíjať vodíkovú spoločnosť prostredníctvom využívania vedúceho postavenia skupiny v oblasti technológii palivových článkov. Edward Lee, riaditeľ divízie úžitkových vozidiel Hyundai uviedol, že „ich spoločnosť posilnila vedúce postavenie v oblasti technológie palivových článkov v odvetví osobných automobilov s prvým komerčne vyrábaným palivovým článkom EV a druhou generáciou palivového článku pre elektromobily, NEXO.“

nákladné vozidlo
nákladné vozidlo
nákladné vozidlo
nákladné vozidlo

Chladiaci príves pre nákladné vozidlo

Okrem odhalenia nového modelu nákladného auta predstavil Hyundai aj náves pre nákladné vozidlo Nitro ThermoTech. Bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Air Liquide. Ide o chladiaci náves, ktorý využíva kryogénny dusíkový chladiaci systém. Podľa výrobcu príves chladí rýchlejšie ako bežné chladiace jednotky a jeho prevádzku takmer nepočuť. Okrem toho je ekologickejší a má „štrukturálne sendvičové penové panely“, pokryté polymérovou vrstvou. Vďaka tomu sa dosiahla lepšia pevnosť stien a termálna efektivita, spolu s nižšou váhou. Hyundai zatiaľ nezverejnil podrobnejšie detaily ohľadom nákladiaku, ako sú dojazd, či výkon. Dá sa však očakávať, že bude dôstojnou konkurenciou elektrickému nákladiaku Semi od americkej Tesly.

Zdroj:

https://interestingengineering.com/

https://imotion.hyundai.nl/

 

Nezmeškajte už žiadnu z našich zelených noviniek

Súhlasím so spracúvaním osobných údajov

Už ste čítali?

Zuzana Dutková – Udržateľnosť je zábavná

Trápila ju ľudská márnivosť a konzum. Aj preto založila Platformu udržateľnosti, začala šiť látkové vrecúška na nákupy v bezobalových obchodoch, organizovať bratislavské SWAPY a verejné...

Majme úctu k minulosti, prejavme zodpovednosť voči budúcnosti

Vyštudovala filozofiu a dejepis na Univerzite Komenského. Chcela sa stať učiteľkou, ale slabá finančná motivácia ju nakoniec priviedla k práci v potravinách v Rakúsku. Svoje poslanie učiteľky naplnila...

Energetický štítok práčky a tipy, ako ušetriť

Práčka spotrebuje v domácnosti približne 11 % z celkovej spotreby elektrickej energie. Preto je pri kúpe dôležité „čítať“ energetický štítok práčky, ktorý najviac napovie o energetickej...

Ako nám pomôžu vonkajšie žalúzie pri týchto horúčavách?

Spravidla platí, že v takýchto horúčavách nám vnútorná teplota v rozmedzí 21-24°C až tak nevadí. Keď sa však vonkajšia teplota šplhá nad 30°C a viac,...

Ako ušetriť: chladnička a mraznička v lete

Obdobie letných horúčav sa k nám pomaly ale isto blíži. Aby ste udržali svoj účet za energiu pod kontrolou, vyžadujú si vaša chladnička a mraznička chvíľu...

Všetci by sme mali byť zdravými aktivistami

Moderátor, autor úspešného podcastu, aktivista a greenfluencer, ktorý má vo svojej genetickej výbave výraznú zvedavosť a odvahu. Vo svojom podcaste Sabo sebou sa venuje všetkým...

Ako schladiť byt či dom bez klimatizácie?

Teploty nám prekročili hranicu 20 ˚C a začínajú stúpať k 30 ˚C. Keďže sa väčšine z nás  nepodarí tráviť celé leto pri vode, pravdepodobne sa...

Energetický certifikát domu časť 3: ako stavať úsporný dom

Už v minulej časti našej série sme spomenuli faktory, s ktorými musí architekt počítať pri navrhovaní energeticky úspornej budovy. Pripomeňme si teda, čo ovplyvňuje energetickú náročnosť stavieb...

Nemusíme byť dokonalí, stačí keď robíme malé kroky. Na každom z nás záleží

Modelka, stylistka a greenfluencerka Natália Pažická sa rozhodla, že svoju energiu vloží do osvety o negatívnom dopade módneho priemyslu na životné prostredie. Na svojich sociálnych...