Hyundai predstavil nákladné vozidlo HDC-6 Neptune, poháňané vodíkom

Lukas P.

Koncepčné nákladné vozidlo HDC-6 Neptune by malo Hyundai pomôcť podrobnejšie skúmať možnosti na americkom komerčnom trhu s úžitkovými vozidlami.

nákladné vozidlo

Nákladné vozidlo HDC-6 Neptune

Juhokórejská automobilka na Severoamerickom autosalóne úžitkových vozidiel predstavila svoj najnovší model. Ide o nákladné vozidlo HDC-6 Neptune, poháňané vodíkovými palivovými článkami. Okrem ekologického pohonu, záujme vozidlo aj dizajnom v štýle Art Deco, ktorý čerpá inšpiráciu z vizuálu vlakov Mercury z 30-tych a 40-tych rokov minulého storočia. Výrobca dokonca spresnil, že vychádzali z práce priemyslového dizajnéra Henryho Dreyfussa, ktorý vytvoril tieto originálne vlaky pre americkú spoločnosť New York Central Railroad. Dizajn však nezahŕňa iba vzhľad, pretože spodná časť kabíny je funkčná mriežka, ktorá dokonale skrýva vysúvateľné schody, vedúce do kabíny.

nákladné vozidlo
nákladné vozidlo
nákladné vozidlo

Vodíková budúcnosť

Prednej časti HDC-6 Neptune dominuje veľké okno, ktoré vyvoláva ilúziu splynutia s kabínou. Nákladné vozidlo je vybavené digitálnymi spätnými zrkadlami, ktoré premietajú obraz do unikátneho rámu vnútri kabíny. Koncepčné vozidlo je súčasťou vízie FCEV 2030 spoločnosti Hyundai, ktorá má za cieľ rozvíjať vodíkovú spoločnosť prostredníctvom využívania vedúceho postavenia skupiny v oblasti technológii palivových článkov. Edward Lee, riaditeľ divízie úžitkových vozidiel Hyundai uviedol, že „ich spoločnosť posilnila vedúce postavenie v oblasti technológie palivových článkov v odvetví osobných automobilov s prvým komerčne vyrábaným palivovým článkom EV a druhou generáciou palivového článku pre elektromobily, NEXO.“

nákladné vozidlo
nákladné vozidlo
nákladné vozidlo
nákladné vozidlo

Chladiaci príves pre nákladné vozidlo

Okrem odhalenia nového modelu nákladného auta predstavil Hyundai aj náves pre nákladné vozidlo Nitro ThermoTech. Bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Air Liquide. Ide o chladiaci náves, ktorý využíva kryogénny dusíkový chladiaci systém. Podľa výrobcu príves chladí rýchlejšie ako bežné chladiace jednotky a jeho prevádzku takmer nepočuť. Okrem toho je ekologickejší a má „štrukturálne sendvičové penové panely“, pokryté polymérovou vrstvou. Vďaka tomu sa dosiahla lepšia pevnosť stien a termálna efektivita, spolu s nižšou váhou. Hyundai zatiaľ nezverejnil podrobnejšie detaily ohľadom nákladiaku, ako sú dojazd, či výkon. Dá sa však očakávať, že bude dôstojnou konkurenciou elektrickému nákladiaku Semi od americkej Tesly.

Zdroj:

https://interestingengineering.com/

https://imotion.hyundai.nl/

 

Nezmeškajte už žiadnu z našich zelených noviniek

Súhlasím so spracúvaním osobných údajov

Už ste čítali?

Ako správne nabíjať smartfón?

Pri nabíjaní telefónu sa mnohí ľudia dopúšťajú chýb, ktoré vedú k tomu, že sa batéria viac opotrebuje a rýchlejšie stratí svoju pôvodnú kapacitu.  Prinášame vám...

Pasívny dom – za koľko eur sa dá reálne postaviť?

Pasívny dom je navrhnutý tak, aby poskytoval vysokú kvalitu bývania a minimalizoval prevádzkové náklady. Má veľmi nízku potrebu energie na svoju prevádzku – vychádza z...

Holandskí vedci vyvinuli prototyp batérie na uskladňovanie tepla

Potreba znižovania závislosti na plyne vplyvom konfliktu na Ukrajine rapídne narastá. Holandsko možno konečne našlo riešenie, ako by milióny domácností mohli fungovať bez plynu. Lacným...

Prezidentská zelená pečať

Prezidentská kancelária predstavila začiatkom apríla nový projekt „Prezidentská zelená pečať“. Ide o ocenenie, ktoré sa bude odovzdávať za nadštandardnú obnovu verejných budov.

Revízia plynového zariadenia – všetko, čo potrebujete vedieť

Revízia plynového zariadenia je kontrola prívodu plynu a plynových spotrebičov odborne spôsobilou osobou – revíznym technikom. Jej cieľom je zabezpečiť bezporuchovú prevádzku plynových zariadení (kotlov,...

Už 3 mesiace zálohujeme PET fľaše a plechovky. Ako nám to ide?

Začiatkom roka sme vás informovali o spustení zálohového systému na Slovensku. Po niekoľkých mesiacoch realita ukazuje, že aj napriek počiatočnej nedôvere sú Slováci ochotní vracať zálohované...

Môžu solárne parky pomáhať biodiverzite?

Je možné, aby obrovské solárne parky vyrábali čistú energiu bez toho, aby mali negatívny vplyv na rastliny a živočíchy v ich blízkosti? V posledných rokoch sa po celom...

Moja spotreba elektriny výrazne narástla „bez príčiny“

Máte podozrenie, že ročné zúčtovanie za odber elektrickej energie neodráža Vašu reálnu spotrebu? Môže ísť o pokazený elektromer, pochybenie pri odpise elektrickej energie alebo vám niekto...

Jadro a plyn dostali zelenú v zelenej transformácii Európy

Európska komisia v rámci tzv. taxonómie zaradila dočasne energetiku na báze jadra a plynu medzi udržateľné zdroje energie, do ktorých sa oplatí investovať a dlhodobo môžu prinášať návratnosť....