Tajomstvo, prečo odchádzajú malí dodávatelia energií z trhu, odhalené

Lukas M.

Zmenili ste niekedy dodávateľa elektriny alebo plynu? Ak áno, možno ste tak urobili v nádeji, že ušetríte, alebo ste len chceli vyskúšať niečo nové. Otázkou však ostáva, či sa táto zmena skutočne vypláca.

Pravdou totiž je, že z dôvodu regulácií cien energií ušetrí zákazník pri zmene dodávateľa ročne len niekoľko eur. Napríklad rodina žijúca v dome ušetrí zmenou dodávateľa elektriny priemerne len 8 eur za rok, rodina žijúca v byte ušetrí dokonca ešte menej. Za zmienku určite stojí aj to, že menší hráči postupne odchádzajú z trhu a ukončujú poskytovanie svojich služieb, pretože nedokážu konkurovať svojou ponukou. Dôkazom toho je, že v priebehu minulého a začiatkom tohto roka ukončili svoju činnosť až štyria dodávatelia energií.

Elektrina sa nakupuje na burzách. Výhodou veľkých spoločností je, že sú schopné nakupovať ju vo veľkých objemoch a dokážu tak zabezpečiť stabilnú dodávku energií pre svojich zákazníkov na dlhšie obdobie. Navyše, zamestnávajú skúsených expertov, ktorí vedia spoľahlivo zrealizovať obchodovanie elektriny a plynu. Aj vďaka našej schopnosti, zabezpečiť pre zákazníkov výhodné ceny, sa nám za posledné 4 roky podarilo 4-násobne zvýšiť počet zákazníkov odoberajúcich plyn,“  informuje Marián Ponechal, vedúci tímu propozícií a analýz v ZSE.

Stabilná dodávka elektriny a plynu je pre zákazníkov veľmi dôležitá. Každý chce mať istotu, že v domácnosti bude všetko fungovať tak, ako má – svetlo bude svietiť, chladnička chladiť, plynový kotol vykurovať… „ZSE poskytuje svoje služby domácnostiam, firmám aj verejnému sektoru už viac ako 95 rokov. Zároveň zodpovedne pristupuje k pomoci a finančne podporuje rôzne verejnoprospešné aktivity, napríklad projekt  Rozprúdime regióny, zameraný na oživenie komunitného a kultúrneho života v obciach, alebo projekt Dostaneme ťa do školy, ktorý umožňuje školám získať príspevok na vybudovanie bezbariérového prístupu pre žiakov s postihnutím,“  dopĺňa Marián Ponechal zo ZSE.

Výhodou stabilných dodávateľov energií je aj rokmi dlhodobo zvyšovaná úroveň zákazníckej starostlivosti. Keď nastane problém, potrebujeme ho vyriešiť bez zbytočného odkladu. Dnešná doba je rýchla a komunikácia medzi zákazníkmi a firmami sa čoraz viac presúva do online prostredia. Prozákaznícky orientované spoločnosti preto využívajú rôzne formy komunikácie, aby mohli flexibilne reagovať na zákazníkove potreby.

 „Na našu spoločnosť sa denne spolieha milión zákazníkov. Sme otvorení komunikácii s nimi, a preto sme dostupní na sociálnych sieťach, sprístupnili sme live chat na svojom webe a zároveň sme vytvorili ďalšiu komunikačnú platformu –  online účet. V rámci neho si zákazník môže jednoducho a kedykoľvek z pohodlia svojho domova vybaviť väčšinu záležitostí týkajúcich sa elektriny, plynu a doplnkových služieb, napríklad zmeniť výšku mesačných záloh, dátum splatnosti, aktualizovať kontaktné údaje, aktivovať elektronickú faktúru, získava prístup ku všetkým faktúram za posledných 6 rokov, môže si podrobne analyzovať svoju spotrebu elektriny aj s tipmi a trikmi na úspory energií alebo využiť ďalšie výhody online účtu,“ dodáva Marián Ponechal, vedúci propozícií a analýz v ZSE.

Nezmeškajte už žiadnu z našich zelených noviniek

Súhlasím so spracúvaním osobných údajov

Už ste čítali?

Majme úctu k minulosti, prejavme zodpovednosť voči budúcnosti

Vyštudovala filozofiu a dejepis na Univerzite Komenského. Chcela sa stať učiteľkou, ale slabá finančná motivácia ju nakoniec priviedla k práci v potravinách v Rakúsku. Svoje poslanie učiteľky naplnila...

Energetický štítok práčky a tipy, ako ušetriť

Práčka spotrebuje v domácnosti približne 11 % z celkovej spotreby elektrickej energie. Preto je pri kúpe dôležité „čítať“ energetický štítok práčky, ktorý najviac napovie o energetickej...

Ako nám pomôžu vonkajšie žalúzie pri týchto horúčavách?

Spravidla platí, že v takýchto horúčavách nám vnútorná teplota v rozmedzí 21-24°C až tak nevadí. Keď sa však vonkajšia teplota šplhá nad 30°C a viac,...

Ako ušetriť: chladnička a mraznička v lete

Obdobie letných horúčav sa k nám pomaly ale isto blíži. Aby ste udržali svoj účet za energiu pod kontrolou, vyžadujú si vaša chladnička a mraznička chvíľu...

Všetci by sme mali byť zdravými aktivistami

Moderátor, autor úspešného podcastu, aktivista a greenfluencer, ktorý má vo svojej genetickej výbave výraznú zvedavosť a odvahu. Vo svojom podcaste Sabo sebou sa venuje všetkým...

Ako schladiť byt či dom bez klimatizácie?

Teploty nám prekročili hranicu 20 ˚C a začínajú stúpať k 30 ˚C. Keďže sa väčšine z nás  nepodarí tráviť celé leto pri vode, pravdepodobne sa...

Energetický certifikát domu časť 3: ako stavať úsporný dom

Už v minulej časti našej série sme spomenuli faktory, s ktorými musí architekt počítať pri navrhovaní energeticky úspornej budovy. Pripomeňme si teda, čo ovplyvňuje energetickú náročnosť stavieb...

Nemusíme byť dokonalí, stačí keď robíme malé kroky. Na každom z nás záleží

Modelka, stylistka a greenfluencerka Natália Pažická sa rozhodla, že svoju energiu vloží do osvety o negatívnom dopade módneho priemyslu na životné prostredie. Na svojich sociálnych...

Energetický certifikát domu – časť II: Energetické triedy

V pokračovaní nášho seriálu o energetickej certifikácii budov sa pozrieme na to, ako legislatíva určuje jednotlivé energetické triedy budov a tiež na legislatívne úpravy, ktoré majú rozhodujúci vplyv...