Solárne elektrárne vybuduje aj Google

google spolieha aj na solárne elektrárne, snaží sa, aby bol napájaný zo obnoviteľných zdrojov energie

Fenomén globálneho online sveta, spoločnosť Google, vybuduje v amerických štátoch Kalifornia a Arizona celkom šesť nových solárnych elektrárni. Keďže energetická spotreba Googlu neustále stúpa, solárne elektrárne sú logicky jednou z jeho najbližších investícií. Google je známy tým, že do obnoviteľných zdrojov energie investuje dlhodobo.

Celkovo doteraz spoločnosť Google, ktorá funguje pätnásť rokov, investovala do rozvoja obnoviteľných zdrojov energie po celom svete okolo jednej miliardy dolárov. Túto prax začala v roku 2009 a aktuálnych 80 mil $ na výstavbu šiestich nových solárnych elektrární v USA predstavuje v poradí už 14. investíciu tohto druhu.

Solárne elektrárne ako perspektívna investícia

Nové solárne elektrárne plánované pre Kaliforniu a Arizonu, ktoré vyťažia zo svojej polohy v slnkom zaliatej juhovýchodnej časti USA, budú disponovať celkovým výkonom 106 MW. To je asi 6x menej než výkon bežnej uhoľnej elektrárne. Na druhej strane, solárne elektrárne nepotrebujú dopravovať a spaľovať desaťtisíce ton uhlia, ani sa pozerať na obrovské komíny vypúšťajúce do ovzdušia nebezpečné emisie.

V súčasnej dobe je celý Google napájaný z 33 % z obnoviteľných zdrojov energie. Postupne chce ale dosiahnuť plných 100 %. Je nutné si uvedomiť, že väčšina ľudí vidí Google len ako jednoduchú stránku na internete, v skutočnosti je Google nepredstaviteľný kolos obrích dátových centier. Tie sa stávajú továrňami 21. storočia. Namiesto palív a surovín ale spotrebúvajú už len elektrinu. Obrovské množstvá elektriny, keď na to príde.

Úplne prvú investíciu do obnoviteľných zdrojov uskutočnil Google už v roku 2006 – išlo o veľkú strešnú elektráreň pre hlavný kampus v sídle firmy vo mestečku Mountain View. Až od roku 2009 sa ale Google venuje podobným investíciám „profesionálne“. Firma na celom svete vyhľadáva projekty, do ktorých by mohla vložiť svoje finančné prostriedky a solárne elektrárne sú z hľadiska pokrytia vlastnej spotreby energie jedným z najperspektívnejších.

ZAUJÍMAVOSŤ: Vyhľadávanie Google poháňajú veterné turbíny

Podobnou cestou od tej doby vyrazila väčšina najväčších amerických korporácií. Veď len 25 z nich doteraz vytvorilo výrobnú kapacitu 3 380 MW len v solárnej energii. Investície do obnoviteľných zdrojov sú dnes populárne aj vo firmách , ktoré majú k tomuto odboru ďaleko – napr. obchodné reťazce ako Costko, Kohl ‚s, IKEA, Macy’s, Staples, Target, Walgreens a rad ďalších.

 

Zdroj: EkoBonus.cz

Zdieľajte:   Facebooktwittermail