Nový pohonný systém od Bafang dláždi cestu pre ultra-ľahké elektrobicykle budúcnosti

elektrobicykle

Čínsky výrobca elektromobilov Bafang predstavil nový pohonný systém špecificky navrhnutý pre cestné elektrobicykle.

Pohonný systém pre cestné elektrobicykle

Väčšina výrobcov elektrobicyklov sa v súčasnosti zameriava na horské, prípadne hybridné bicykle, ale na trhu nie je veľa možností pre cestné elektrobicykle. To sa však možno čoskoro zmení, keďže čínska spoločnosť Bafang nedávno predstavila sériu nových motorov a batérií na čínskom medzinárodnom cyklistickom veľtrhu v Šanghaji. Bafang, ktorý je známy aj pod názvom 8fun, navrhol systém M800, ktorý zahŕňa 10 dostupných asistenčných úrovní a poskytne škálu výkonu od toho najsilnejšieho až po pomoc, podobnú slabému vetru. Systém M800 je špeciálne navrhnutý pre cestné bicykle a jeho súčasťou je 2,3 kg motor, 2 kg batéria zabudovaná v ráme bicykla a farebný displej. To všetko spolu váži menej než 4,4 kg.

elektrobicykle

elektrobicykle

Ideálny pre ultra-ľahké elektrobicykle

Bežné elektrobicykle väčšinou poskytujú konštantnú asistenciu, ale M800 je navrhnutý tak, aby pomáhal iba počas akcelerácie a stúpania do kopcov. Motor by mal podľa výrobcu pomáhať vyrovnávať terén a pomôcť jazdcovi dosiahnuť konštantnú rýchlosť. Zvyšok je na jazdcovi. 200 W motor je tak oproti bežným motorom elektrobicyklov, ktoré v podstate vykonajú všetku prácu za jazdca, iba pomocou navyše. Menšia, 200 Wh batéria má však nižšiu spotrebu a vydrží tak aj jazdu na dlhšie vzdialenosti. Výrobca uvádza, že by mala vydržať asi 50-150 km, v závislosti od toho, ktorý asistenčný level jazdec využíva. Bafang ale ponúka aj možnosti pre rôzne trhy v závislosti od lokálnych regulácií jednotlivých krajín. K dispozícii je preto 25 km/h a 45 km/h verzia.

elektrobicykle

elektrobicykle

Ďalšie nové produkty

Bafang na veľtrhu v Šanghaji odhalil aj ďalšie nové produkty. Jedným z nich je aj známy a populárny systém M400, ktorý výrobca vynovil a premenoval na M420. Je vyvinutý pre európsky trh, najmä kvôli obmedzenej rýchlosti 25 km/h. Rovnako ako M800, by mal byť priamo vstavaný v ráme bicykla, ale je nastavený pre elektrobicykle s vyšším výkonom a použitie s batériovými balíkmi s vyššou kapacitou. Preto je najvhodnejší pre výrobcov, ktorí sa zameriavajú na mestské či turistické bicykle do urbánneho prostredia. Okrem toho Bafang odhalil pohonné systémy M500 a M600, ktoré sú ešte výkonnejšie a určené až pre 250-500 W. Sú preto vhodné pre terénne elektrobicykle, ktoré vyžadujú vyšší výkon a robustnejšie komponenty.

Zdroj:

https://www.bafang-e.com

https://electrek.co

Zdieľajte:   Facebooktwittergoogle_plusmail