Mazda predstavila svoj prvý elektrický model MX-30

Mazda

Mazda na tokijskom autosalóne odhalila svoj prvý elektromobil MX-30 s originálnymi dverami, ktoré výrobca nazval Freestyle.

Mazda a prvý plne elektrický model

Japonská automobilka Mazda minulý týždeň na autosalóne v Tokiu odhalila svoj prvý elektrický model. Crossover MX-30 má 35,5 kWh lítiovo-iónovú batériu, ktorá zásobuje energiou novú platformu e-Skyactiv. Tá by sa mala stať základom všetkých elektrifikovaných verzií modelov Mazda do roku 2030. Unikátnym prvkom sú nezvyčajné dvere Freestyle (pripomínajúce dvere na predošlom modeli RX-8) bez stredového stĺpa, ktoré sa otvárajú od seba. Vďaka špeciálnym pántom sa predné dvere otvoria na 82° a zadné dvere na 80°. To uľahčuje nielen nastupovanie a vystupovanie, nakladanie a vykladanie nákladu, ale tiež uľahčuje prístup pre kočíky, či invalidné vozíky. Zákazníci vďaka nim „môžu objavovať nové a kreatívne spôsoby využívania auta“.

Mazda
Mazda
Mazda
Mazda

Mazda MX-30

Nový elektromobil MX-30 bol navrhnutý v súlade s japonským konceptom jinba-ittai, ktorý znamená spojenie jazdca a jeho koňa. Automobil kombinuje športový štýl s ekologickými prvkami. Mazda vybavila interiér rôznymi materiálmi ako sú recyklované plasty na poťahoch sedadiel či korkom z prázdnych fliaš vína. Ten je použitý na centrálnej konzole a na zmäkčenie dotyku aj na kľučkách dverí. Ide o zaujímavé pripomenutie histórie, keďže Mazda bola v roku 1920 založená v Tokiu práve ako spoločnosť Toyo Cork Kogyo. Dizajn interiéru dopĺňa aj „konzolová plávajúca podlaha“, ktorá dodáva pocit priestrannosti alebo 7-palcový dotykový displej na centrálnej konzole. Ten umožňuje „hlbšiu komunikáciu medzi vozidlom a jeho vodičom“. Spolu s ekologickým prístupom k návrhu interiéru a snahu o priestrannosť Mazda zároveň vybudovala vozidlo, ktoré sa nestratí na bohatom trhu športových kompaktných SUV.

Mazda
Mazda
Mazda
Mazda

V Európe už budúci rok

Kľúčovým prvkom modelu MX-30 je, podobne ako aj pri ostatných modeloch tejto značky, dynamika jazdy. Ovládanie vektorového krútiaceho momentu „Electric G-Vectoring Control Plus“ pomáha autu na začiatku zákruty preniesť váhu auta do prednej časti a na konci opäť do zadnej časti. Konštruktéri  spoločnosti Mazda vytvorili v modeli Mazda MX-30 systém elektronického zvuku, ktorý je synchronizovaný s otáčkami motora. To zabezpečuje menej časté zmeny rýchlosti vozidla a teda aj veľmi stabilnú jazdu. Mazda síce aktuálne nezverejnila parametre elektromotora, nedávny pred-produkčný prototyp však bol vybavený motorom s výkonom 103 kW a krútiacim momentom 265 Nm. MX-30 poskytne asi 200-kilometrový dojazd a v Európe sa dá pred-objednať už teraz. U predajcov by sa mal objaviť v roku 2020 a i keď výrobca zatiaľ nepotvrdil presnú cenu, dá sa očakávať, že by mala byť asi 35-tisíc eur.

Zdroj:

https://insidemazda.mazdausa.com/

https://www.autonews.com/

Zdieľajte:   Facebooktwittermail