Londýn skúša elektrické autobusy

redakcia setri.sk

Čínska automobilka BYD Auto oslavuje dodanie prvých dvoch elektrických autobusov eBus do Londýna. Britská metropola využije elektrické autobusy na linkách číslo 507 a 521. Rovnaký typ elektrobusov už pritom slúži ako v Číne, tak aj množstve ďalších krajín celého sveta.

BYD-elektricke autobusy-na-cestach-Londyna

Fínsko, Kalifornia, Kanada, Čína alebo Izrael sú niektoré z náhodne vybraných krajín, kde už ulice miest elektrické autobusy čínskej značky BYD brázdia. Napríklad v Šen-čen, viac ako desaťmiliónovej metropole na juhu Číny, ich jazdí už 220. Dohromady tam majú najazdených cez 21 miliónov kilometrov.
Kým osobné elektrické autá značky BYD sa zatiaľ príliš nepredávajú ani na domácom, ani na zahraničnom trhu, v prípade autobusov je to úplne iná káva. Čínskemu automobilovému obrovi, do ktorého mimochodom investoval aj známy americký miliardár Warren Buffet, sa darí úspešne presadzovať stratégiu celosvetovej expanzie. Čínska automobilka ju prezentovala začiatkom minulého roka.
Aktuálny starosta Londýna Boris Johnson krátko po svojom zvolení definoval dopravu, najmä tú verejnú, ako jednu z kľúčových tém, ktorú bude intenzívne riešiť. A to sa skutočne aj stalo. Medzi tisíckami autobusov verejnej dopravy v Londýne tak už napríklad okrem dvoch spomínaných  elektrobusov jazdí aj 368 diesel-hybridných červených autobusov na niekoľkých desiatkach liniek.
Prinášajú kľúčové úspory v nákladoch, ale aj zvýšenie kvality ovzdušia v britskej metropole. V oboch týchto oblastiach excelujú dva nové elektrické autobusy BYD eBus. Na jedno nabitie prejde tento elektrobus až 250 kilometrov. Jedna „plná nádrž“ pritom stojí len necelých 20 libier. To je viac než 4x menej v porovnaní s bežným dieselovým autobusom .
Elektrické autobusy sa budú pochopiteľne nabíjať predovšetkým cez noc, lacnou elektrinou. Doba plného dobitia je niečo medzi 4 – 5 hodinami. Pretože sa zatiaľ jedná iba o 2 kusy, ide viac menej o testovaciu prevádzku. Londýnsky dopravný podnik si chce vyskúšať, ako sa stroje osvedčia a do budúcna prípadne zaobstarať aj ďalšie.
Zdroj: ekobonus.cz

Nezmeškajte už žiadnu z našich zelených noviniek

*povinné

Už ste čítali?

Barborská cesta skrýva banské poklady

Barborská cesta, najdlhšia náučno-poznávacia trasa na Slovensku, je dlhá takmer 190 km a spája banské pamiatky a zaujímavostí na strednom Slovensku. Spája mestá a lokality, ktoré...

Ako šetriť energiu s mobilom v ruke?

Spoznajte užitočné tipy, ako šetriť batériu na telefóne a tým pádom ušetriť aj na energiách.

Bývalá banícka dedina Špania dolina láka turistov

Len 7 km od Banskej Bystrice sa nachádza krásna dedina s horskou scenériou. Medzi najznámejšie historické banské lokality na Slovensku nepochybne patrí Banská Štiavnica, či...

Nový Renault Kangoo Van E-Tech 100% elektrický

Renault je priekopníkom elektromobility a je jednotkou na trhu úžitkových elektromobilov v Európe už od roku 2011. Elektrické Kangoo od svojho uvedenia na trh na...

Na výlet s elektromobilom. Koľko to stojí a koľko strávite nabíjaním?

Podľa štúdie portálu Uswitch máme na Slovensku siedme najnižšie ceny na verejných nabíjacích staniciach. Zároveň sme na popredných miestach v počte nabíjacích staníc v pomere k počtu elektromobilov.

Policajti dostanú okrem plug-in hybridov aj elektromobily

Ministerstvo vnútra uzavrelo zmluvy s automobilovými dodávateľmi Kia, Todos, Eurent a Škoda Auto. Vozový park polície sa doplní o 752 nízkoemisných áut. Prvé vozidlá by mali byť dodané...

Najkrajšie výhľady v Poloninách si vychutnáte z chodníka Gazdoráň

Pri návšteve Polonín nevynechajte návštevu novootvoreného turistického chodníka Gazdoráň. Očarí Vás krásnymi výhľadmi nielen na okolité kopce, ale aj vodnú nádrž Starina.

Poloniny lákajú sprístupneným areálom Grófskych chyžiek

Chystáte sa na výlet do Polonín? Navštívte sprístupnený areál Grófskych chyžiek pri Novej Sedlici. Vďaka reforme národných parkov už bude slúžiť ľuďom na oddych, rekreáciu...

Ako ľudia si volíme smer našej budúcnosti. Je na čase, aby sme do nej začali správnymi rozhodnutiami investovať

Vďaka svojmu projektu Vedátor a Vedátorskému podcastu si ako popularizátor teoretickej fyziky získal mnoho fanúšikov. Okrem Fakulty Matematiky fyziky a informatiky na Univerzite Komenského pôsobí aj na...