Hesla: prvá Tesla S s vodíkovým pohonom na svete

Hesla

Hesla, teda modifikovaný model Tesla S má vďaka pridanému zásobníku na vodík zdvojnásobený dojazd.

Hesla: Tesla S s vodíkovým zásobníkom

Holandská spoločnosť, zaoberajúca sa dodávkou zemného plynu, Holthausen Group sa rozhodla modifikovať jeden z najpopulárnejších modelov výrobcu elektromobilov, model Tesla S. Keďže projekt nebol schválený ani oficiálne podporovaný Teslou, Holthausen si na experiment sama zaobstarala použitý model. Ich modifikácia k existujúcemu elektrickému systému pridala druhý alternatívny zdroj a to zásobník na vodík. Stefan Holthausen, zakladateľ spoločnosti Holthausen myšlienku aj model predstavil v televíznej relácii Founder Talks. Zároveň uviedol, že pridanie vodíkového pohonu výrazne zvýšilo dojazd. Model S má totiž z najväčším dostupným batériovým balíkom dojazd 542 km. Hesla, ako vodíkovú Teslu Holthausen pomenoval, poskytne dojazd viac než 1 000 km.

Hesla

Hesla

Hesla pre zákazníkov po celom svete

Jeden z mladých a inžinierov, ktorý sa na modifikácii podieľali, iba 18-ročný Max Holthausen povedal, že „pridanie druhého zdroja energie do elektrického systému bolo ťažké“ a nazval ho „veľkým bludiskom“. Projekt sa nakoniec podaril a Holthausen Group čoskoro začala testovať prvý prototyp. Hesla sa stretla so záujmom doma aj zo zahraničia a na Twitteri sa jej meno spomenulo 50 miliónov užívateľov. Max Holthausen je dokonca jedným z kandidátov na titul Groninger van het Jaar (čestné vyznamenanie obyvateľov mesta Griningen). Holandská spoločnosť chce preto ponúkať takúto modifikovanú verziu zákazníkom po celom svete. Musia si však pripraviť minimálne 50 až 70-tisíc eur.

Elon Musk a vodíkový pohon

Holthausen Group ešte čaká na schválenie od Národnej organizácie pre premávku (RDW). Podľa Stefana Holthausena by však so schválením nemal byť problém a prvá Hesla by sa na holandských cestách mohla objaviť už budúci rok. K vodíkovému modelu sa nakoniec vyjadril aj zakladateľ Tesly, známy odporca vodíkových áut Elon Musk. Podľa neho výrobcovia áut produkujú takéto modely iba kvôli tomu, že sú pod tlakom, aby ukázali, že robia niečo konštruktívne ohľadom udržateľnosti. Myslia si, že je dobré pracovať na technológii, ktorá je ešte generáciu vzdialená miesto toho, aby pracovali na niečom, čo je rovno za rohom. Vodík je podľa neho označovaný ako palivo budúcnosti a vždy aj bude.

Zdroj:

https://www.waterstof-centrum.nl

https://www.rtvnoord.n

https://insideevs.com

Zdieľajte:   Facebooktwittergoogle_plusmail

Nie je možné pridávať komentáre.