Elektromobil LSEV stojí iba 6-tisíc eur, je totiž z veľkej časti vytlačený na 3D tlačiarni

Lukas P.

3D tlač ušetrí až 90% výrobných nákladov a v porovnaní s inými elektrickými modelmi, ktoré majú asi 2-tisíc súčiastok, má elektromobil LSEV iba menej než 60 komponentov.

elektromobil

Elektromobil vytlačený na 3D tlačiarni

Čínska automobilka XEV a spoločnosť Polymer nedávno predstavili elektromobil s názvom LSEV, ktorý bude prvým masovo-vyrábaným elektromobilom prostredníctvom 3D tlače. Pri oficiálnom predstavení na tlačovej konferencii zároveň výrobca poznamenal, že „i keď toto nové vozidlo priťahuje veľa pozornosti, ide najmä o to ako technológia 3D tlače prináša revolučné zmeny do súčasného automobilového priemyslu. Toto auto by sa mohlo stať kľúčový produktom pre plné prijatie a akceptovanie 3D tlače v rámci automobilovej produkcie.“
elektromobil
elektromobil
elektromobil

Ľahký a lacný elektromobil

LSEV je skutočné malé vozidlo (výška 1,5 m, dĺžka 2,5 m a šírka 1,3 m), ktoré dokonca niektorí označujú ako sídliskový elektromobil (NEV- Neighborhood Electric Vehicle). Tak sa totiž najmä v USA označujú elektromobily, ktoré dosahujú maximálnu rýchlosť 40 km/h a spolu s nákladom nevážia viac než 1400 kg. LSEV je dvojmiestne vozidlo, ktoré ale dosiahne maximálnu rýchlosť 70 km/h, váži 450 kg a poskytne dojazd 150 km. Okrem skiel, sedadiel a podvozku sú všetky súčiastky vyrobené pomocou 3D tlače. Vďaka tomu je elektromobil ľahký a zostrojený už 3 dni. Namiesto 2-tisíc súčiastok, z ktorých sa skladá typické auto, má LSEV iba 57. Menej súčiastok znamená nižšiu cenu, ktorá by sa mala pohybovať medzi 6 až 8-tisíc eur.

Elektromobil LSEV v Európe už v roku 2019

Luo Xiaofan, zakladateľ a riaditeľ Polymer povedal, že „výskum a proces vývoja jednotlivých modelov áut zvyčajne zaberie 3– 5 rokov, ale na autá ako LSEV, vytlačené pomocou 3D tlače, stačí 3- 12 mesiacov. XEV je prvou masovou produkciou, ktorá využíva 3D tlač. Nie sme jediní, ale momentálne sa nedá z hľadiska veľkosti, škály a intenzity s XEV nik porovnať.“ XEV už z Európy prijala na tento elektromobil 7-tisíc objednávok. S výrobou by sa malo začať koncom roka 2018 a prvé objednávky by mali v Európe a Ázii byť vybavené v druhom štvrťroku 2019.
Zdroj:
https://cleantechnica.com

Nezmeškajte už žiadnu z našich zelených noviniek

*povinné

Už ste čítali?

Barborská cesta skrýva banské poklady

Barborská cesta, najdlhšia náučno-poznávacia trasa na Slovensku, je dlhá takmer 190 km a spája banské pamiatky a zaujímavostí na strednom Slovensku. Spája mestá a lokality, ktoré...

Ako šetriť energiu s mobilom v ruke?

Spoznajte užitočné tipy, ako šetriť batériu na telefóne a tým pádom ušetriť aj na energiách.

Bývalá banícka dedina Špania dolina láka turistov

Len 7 km od Banskej Bystrice sa nachádza krásna dedina s horskou scenériou. Medzi najznámejšie historické banské lokality na Slovensku nepochybne patrí Banská Štiavnica, či...

Nový Renault Kangoo Van E-Tech 100% elektrický

Renault je priekopníkom elektromobility a je jednotkou na trhu úžitkových elektromobilov v Európe už od roku 2011. Elektrické Kangoo od svojho uvedenia na trh na...

Na výlet s elektromobilom. Koľko to stojí a koľko strávite nabíjaním?

Podľa štúdie portálu Uswitch máme na Slovensku siedme najnižšie ceny na verejných nabíjacích staniciach. Zároveň sme na popredných miestach v počte nabíjacích staníc v pomere k počtu elektromobilov.

Policajti dostanú okrem plug-in hybridov aj elektromobily

Ministerstvo vnútra uzavrelo zmluvy s automobilovými dodávateľmi Kia, Todos, Eurent a Škoda Auto. Vozový park polície sa doplní o 752 nízkoemisných áut. Prvé vozidlá by mali byť dodané...

Najkrajšie výhľady v Poloninách si vychutnáte z chodníka Gazdoráň

Pri návšteve Polonín nevynechajte návštevu novootvoreného turistického chodníka Gazdoráň. Očarí Vás krásnymi výhľadmi nielen na okolité kopce, ale aj vodnú nádrž Starina.

Poloniny lákajú sprístupneným areálom Grófskych chyžiek

Chystáte sa na výlet do Polonín? Navštívte sprístupnený areál Grófskych chyžiek pri Novej Sedlici. Vďaka reforme národných parkov už bude slúžiť ľuďom na oddych, rekreáciu...

Ako ľudia si volíme smer našej budúcnosti. Je na čase, aby sme do nej začali správnymi rozhodnutiami investovať

Vďaka svojmu projektu Vedátor a Vedátorskému podcastu si ako popularizátor teoretickej fyziky získal mnoho fanúšikov. Okrem Fakulty Matematiky fyziky a informatiky na Univerzite Komenského pôsobí aj na...