Automobil a bicykel, teda dva v jednom.

Lukas P.

Tento automobil je poháňaný dvoma spôsobmi. Prvý spôsob je manuálny, teda princíp funguje rovnako ako na bicykli a druhý spôsob je ten, že toto auto disponuje schopnosťou elektrického pohonu. Automobil a bicykel v jednom môže byť práve tým pravým dopravným prostriedkom budúcnosti do mesta.

auomibil bicykel

Pamätáte si ešte na rodinu Flinstonovcov? Vedeli ste, že sa na svete objavil dopravný prostriedok, ktorého dizajn pripomína práve ich dom? Dnes Vám predstavíme taký typ dopravného prostriedku, ktorý sa jeho vývojárom naozaj vydaril. Spojenie technológií a dizajnu umožnilo v tomto prípade vývojárom vytvoriť to, čo by mohlo byť pre mnohých z nás do budúcnosti veľmi zaujímavé.
O aký typ dopravného prostriedku ide?
Ide v podstate o automobil, ktorý dostal názov ELF. Je to polo uzavretá trojkolka, má strechu, dostatočne veľký kufor, do ktorého sa zmestí až osem nákupných tašiek potravín. Zaujímavosťou je, že si toto auto nevyžaduje štátnu poznávaciu značku (ŠPZ).
Ako tento automobil funguje?
Tento automobil je poháňaný dvoma spôsobmi. Prvý spôsob je manuálny, teda princíp funguje rovnako ako na bicykli a druhý spôsob je ten, že toto auto disponuje schopnosťou elektrického pohonu. Elektrický pohon funguje vďaka dobíjacej batérii, ktorá je vstavaná priamo do konštrukcie auta.  Vďaka týmto dvom faktorom súčasne, dokáže ísť tento automobil rýchlosťou až 30 km/h.


 
V prípade, že je vodič tohto auta unavený z manuálneho šliapania pedálmi, má možnosť prestať šliapať, stlačiť tlačidlo a využiť tak elektrický pohon s rýchlosťou až 15km/h. Zaujímavosťou je, že batéria, ktorá je na tento elektrický pohon využívaná je napájaná pomocou solárneho panelu umiestneného na streche tohto vozidla. Jej plnohodnotné nabitie trvá 7 hodín v čase, keď je vonku slnečné počasie. Ak je však vonku zamračené, toto auto je možné nabiť aj za pomoci tzv. nabíjacích staníc. Jedno takéto nabitie potom trvá približne hodinu a pol.
Kto stojí za jeho vývojom?  
Písal sa rok 2012, keď sa Rob Cotter, skupina mechanikov, staviteľov bicyklov a inžinierov rozhodla, že tento automobil, s jedinečným dizajnom zostroja. Toto auto sa vyrába v Durham, Severná Karolína. V súčasnosti sa pracuje na verzii kamiónu, s vyššou nosnosťou a schopnosťou transportovať dvoch ľudí.
V čom je teda výnimočný?
Hlavný prvok, ktorý odlišuje tento automobil od iných je ten, že má veľmi dobrý aerodynamický tvar. Práve vďaka tomuto tvaru sa ELF kvalifikoval do skupiny tzv. „velomobilov“, pričom autá v tejto skupine sa dodávajú v mnohých tvaroch a veľkostiach. Zaujímavosťou taktiež je, že na rozdiel od ELFa je väčšina áut v tejto skupine skôr známa ako ležiace trojkolky.
Samotný Cotter hovorí:

„v tomto automobile sme spojili veľa rôznych technológií, aby sme vyplnili medzeru medzi autom a bicyklom“

Jedna z technologických noviniek je napr. tzv. prevodovka CVT, ktorá je charakteristická plynule meniteľným prevodom, skladajúca sa z dvoch reťazí, ktoré sa pohybujú nezávisle, čím sa eliminuje trenie, ktoré by inak nastávalo prepínaním medzi pedálmi a batériou o výkone 600 W.
Čo bolo cieľom a koľko takéto auto stojí? 
Išlo o to ukázať zákazníkom, že pri kúpe nového mestského vozidla by mohli napr. pouvažovať aj nad kúpou tejto štvorkolky. Cena sa pohybuje v rozmedzí 5000 – 5500 dolárov, či je určite veľmi pozitívna správa.
Autor: Lukáš Kovačovič, zdroj: internet

Nezmeškajte už žiadnu z našich zelených noviniek

Súhlasím so spracúvaním osobných údajov

Už ste čítali?

Elektromobil by mal byť druhé auto v rodine

Automobilový publicista a bývalý majster Slovenska v rally patrí v súčasnosti medzi najdôveryhodnejších influencerov na Slovensku. Vždy objektívny vloger Rasťo Chvála sa s nami podelil o svoj názor na elektromobilitu...

Zuzana Dutková – Udržateľnosť je zábavná

Trápila ju ľudská márnivosť a konzum. Aj preto založila Platformu udržateľnosti, začala šiť látkové vrecúška na nákupy v bezobalových obchodoch, organizovať bratislavské SWAPY a verejné...

Majme úctu k minulosti, prejavme zodpovednosť voči budúcnosti

Vyštudovala filozofiu a dejepis na Univerzite Komenského. Chcela sa stať učiteľkou, ale slabá finančná motivácia ju nakoniec priviedla k práci v potravinách v Rakúsku. Svoje poslanie učiteľky naplnila...

Energetický štítok práčky a tipy, ako ušetriť

Práčka spotrebuje v domácnosti približne 11 % z celkovej spotreby elektrickej energie. Preto je pri kúpe dôležité „čítať“ energetický štítok práčky, ktorý najviac napovie o energetickej...

Ako nám pomôžu vonkajšie žalúzie pri týchto horúčavách?

Spravidla platí, že v takýchto horúčavách nám vnútorná teplota v rozmedzí 21-24°C až tak nevadí. Keď sa však vonkajšia teplota šplhá nad 30°C a viac,...

Ako ušetriť: chladnička a mraznička v lete

Obdobie letných horúčav sa k nám pomaly ale isto blíži. Aby ste udržali svoj účet za energiu pod kontrolou, vyžadujú si vaša chladnička a mraznička chvíľu...

Všetci by sme mali byť zdravými aktivistami

Moderátor, autor úspešného podcastu, aktivista a greenfluencer, ktorý má vo svojej genetickej výbave výraznú zvedavosť a odvahu. Vo svojom podcaste Sabo sebou sa venuje všetkým...

Ako schladiť byt či dom bez klimatizácie?

Teploty nám prekročili hranicu 20 ˚C a začínajú stúpať k 30 ˚C. Keďže sa väčšine z nás  nepodarí tráviť celé leto pri vode, pravdepodobne sa...

Energetický certifikát domu časť 3: ako stavať úsporný dom

Už v minulej časti našej série sme spomenuli faktory, s ktorými musí architekt počítať pri navrhovaní energeticky úspornej budovy. Pripomeňme si teda, čo ovplyvňuje energetickú náročnosť stavieb...