Automobil a bicykel, teda dva v jednom.

auomibil bicykel

Tento automobil je poháňaný dvoma spôsobmi. Prvý spôsob je manuálny, teda princíp funguje rovnako ako na bicykli a druhý spôsob je ten, že toto auto disponuje schopnosťou elektrického pohonu. Automobil a bicykel v jednom môže byť práve tým pravým dopravným prostriedkom budúcnosti do mesta.

Pamätáte si ešte na rodinu Flinstonovcov? Vedeli ste, že sa na svete objavil dopravný prostriedok, ktorého dizajn pripomína práve ich dom? Dnes Vám predstavíme taký typ dopravného prostriedku, ktorý sa jeho vývojárom naozaj vydaril. Spojenie technológií a dizajnu umožnilo v tomto prípade vývojárom vytvoriť to, čo by mohlo byť pre mnohých z nás do budúcnosti veľmi zaujímavé.

O aký typ dopravného prostriedku ide?

Ide v podstate o automobil, ktorý dostal názov ELF. Je to polo uzavretá trojkolka, má strechu, dostatočne veľký kufor, do ktorého sa zmestí až osem nákupných tašiek potravín. Zaujímavosťou je, že si toto auto nevyžaduje štátnu poznávaciu značku (ŠPZ).

Ako tento automobil funguje?

Tento automobil je poháňaný dvoma spôsobmi. Prvý spôsob je manuálny, teda princíp funguje rovnako ako na bicykli a druhý spôsob je ten, že toto auto disponuje schopnosťou elektrického pohonu. Elektrický pohon funguje vďaka dobíjacej batérii, ktorá je vstavaná priamo do konštrukcie auta.  Vďaka týmto dvom faktorom súčasne, dokáže ísť tento automobil rýchlosťou až 30 km/h.

 

V prípade, že je vodič tohto auta unavený z manuálneho šliapania pedálmi, má možnosť prestať šliapať, stlačiť tlačidlo a využiť tak elektrický pohon s rýchlosťou až 15km/h. Zaujímavosťou je, že batéria, ktorá je na tento elektrický pohon využívaná je napájaná pomocou solárneho panelu umiestneného na streche tohto vozidla. Jej plnohodnotné nabitie trvá 7 hodín v čase, keď je vonku slnečné počasie. Ak je však vonku zamračené, toto auto je možné nabiť aj za pomoci tzv. nabíjacích staníc. Jedno takéto nabitie potom trvá približne hodinu a pol.

Kto stojí za jeho vývojom?  

Písal sa rok 2012, keď sa Rob Cotter, skupina mechanikov, staviteľov bicyklov a inžinierov rozhodla, že tento automobil, s jedinečným dizajnom zostroja. Toto auto sa vyrába v Durham, Severná Karolína. V súčasnosti sa pracuje na verzii kamiónu, s vyššou nosnosťou a schopnosťou transportovať dvoch ľudí.

V čom je teda výnimočný?

Hlavný prvok, ktorý odlišuje tento automobil od iných je ten, že má veľmi dobrý aerodynamický tvar. Práve vďaka tomuto tvaru sa ELF kvalifikoval do skupiny tzv. „velomobilov“, pričom autá v tejto skupine sa dodávajú v mnohých tvaroch a veľkostiach. Zaujímavosťou taktiež je, že na rozdiel od ELFa je väčšina áut v tejto skupine skôr známa ako ležiace trojkolky.

Samotný Cotter hovorí:

„v tomto automobile sme spojili veľa rôznych technológií, aby sme vyplnili medzeru medzi autom a bicyklom“

Jedna z technologických noviniek je napr. tzv. prevodovka CVT, ktorá je charakteristická plynule meniteľným prevodom, skladajúca sa z dvoch reťazí, ktoré sa pohybujú nezávisle, čím sa eliminuje trenie, ktoré by inak nastávalo prepínaním medzi pedálmi a batériou o výkone 600 W.

Čo bolo cieľom a koľko takéto auto stojí? 

Išlo o to ukázať zákazníkom, že pri kúpe nového mestského vozidla by mohli napr. pouvažovať aj nad kúpou tejto štvorkolky. Cena sa pohybuje v rozmedzí 5000 – 5500 dolárov, či je určite veľmi pozitívna správa.

Autor: Lukáš Kovačovič, zdroj: internet

Zdieľajte:   Facebooktwittermail