Kawasaki pracuje na vývoji umelej inteligencie pre svoje motorky

Kawasaki

Výrobca motoriek Kawasaki pracuje na vývoji platformy Kanjo Engine, umelej inteligencii, ktorá by mala rozumieť ľudskej reči, monitorovať status motorky či mať schopnosť interpretovať emócie.

Umelá inteligencia už aj pre motorky vďaka Kawasaki

Automobilové spoločnosti už dlho implementujú do svojich  vozidiel rôzne druhy inteligentných systémov ako CarPlay alebo Android Auto. Vývoj úplne či čiastočne autonómnych áut či iných vozidiel už takisto nie je žiadna novinka a zdá sa, že čoraz viac modelov bude mať čoskoro funkciu autopilot, ktorá bude šoférovať vozidlo samostatne bez pomoci človeka. Motocyklový priemysel je však v tejto oblasti pozadu a preto sa rozhodol japonský výrobca motoriek Kawasaki tento fakt zmeniť a začal pracovať na umelej inteligencii pre motorky.

Kawasaki Kajno Engine

Program nazvaný Kanjo Engine – Emotion engine (Kanjo- emočný motor) je zatiaľ v začiatočnej fáze vývoja. Aj keď Kawasaki ešte presne nešpecifikoval schopnosti systému alebo to akým spôsobom bude táto platforma do motocykla integrovaná, malo by ísť o systém, ktorý dokáže rozumieť ľudskej reči a reagovať na ňu a mať schopnosť zistiť úroveň schopností šoféra, poskytnúť individuálny štýl šoférovania a zážitku z jazdy. Takisto by mal ponúknuť šoférovi bezpečnejšiu, ale takisto príjemnejšiu jazdu. To by malo zlepšiť bezpečnosť na cestách a pomôcť motocyklistom s tým, aby sa stali lepšími šoférmi.  Motorka, resp. umelá inteligencia by sa mala rozvíjať svoju osobnosť na základe spätnej väzby od jej šoféra, čo znamená, že čím viac bude používaná, tým viac sa zlepší zážitok z jazdy. Kawasaki dúfa, že vďaka tomuto neustálemu vývoju motorky, ale aj šoféra, by mala Kanjo Engine priniesť viac a viac výhod a jazdných zážitkov pre oboch. Na vývoji tohto systému pracuje spoločnosť Cocoro SB, ktorá už v minulosti integrovala podobný systém umelej inteligencie do robota nazvaného Pepper.

Emotion engine vo forme robota Pepper

Pepper je robot, ktorý komunikuje s ľuďmi na základe chápania ich emócií.  Má tvar menšieho človeka a podľa výrobcu ide o prvého humanoidného robota, ktorý je schopný rozpoznať hlavné ľudské emócie a prispôsobiť svoje správanie nálade svojho partnera. Je interaktívny, progresívny a autonómny a v Japonsku ho využíva už teraz viac ako 140 obchodov ako nový spôsob na privítanie, informovanie a zabávanie zákazníkov. Populárny je ale aj v Európe a koncom tohto roka by mal byť dostupný aj v severnej Amerike. Tento robot má podľa všetkého veľký potenciál, ktorého si je vedomý aj Kawasaki i keď momentálne nie je jediný, ktorý sa tejto oblasti venuje. Honda oznámila, že plánuje adaptovať Emotion Engine do svojich vozidiel, i keď nie je jasné, či aj do motocyklov a Yamaha pracuje na vývoji autonómnej motorky MotoBot.

Zdroj:

http://www.motorcycle.com/

 

Zdieľajte:   Facebooktwittermail